Mukavvadan Resim Çerçevesi Yapımı

21.9.13

Herkese merhaba :)

Bugünkü yazımda tamamen yani deyim yerindeyse A'dan Z'ye benim tasarımım olan bir çerçevenin yapım öyküsü yer alıyor. Çizimleri ve tasarımı tamamen bana aittir. Yani Made in Ebisah :)

Hadi başlayalım bakalım:)


1- İstenilen boyutta bir mukavvayı alıyoruz.
2- İstediğimiz herhangi bir şekil ( kalp, daire, üçgen vs.) varsa çiziyoruz. Ben birbirine bitişik iki çerçeve şeklinde çizdim. Olabildiğince rastgele çizdim de diyebiliriz:)


3- Çizdiğimiz şekli kesiyoruz.
4- Ardından ister maket bıçağıyla ister makasla ortalarına çizdiğimiz daire şekillerini kesip çıkartıyoruz.
5- İki çerçeveyi de kenarlara zarar vermeden açtık:)
6- İstenilen renkte herhangi bir kumaşı alıyoruz.


7- Kumaşı çerçeveye hizalıyoruz.
8- Kurşun kalemle veya herhangi bir kalemle işaretliyoruz.
9- İstenilen uzunlukta bir kumaş parçası elde edilebilir önemli olan sadece eni bizim için:)
10- Kumaş parçasından iki parmak kalınlığında şeritler kesiyoruz.


11- İlk çerçevemizin yani soldakinin alt kısmına yapıştırıcıyı sürüyoruz.
12- Kumaşı gerdirerek mukavvaya yapıştırıp kurumasını bekliyoruz.
13- Kuruduktan sonra ilk kumaşın biraz üstünden başlayarak yukarı doğru yine yapıştırıcı sürüyoruz.
14- Diğer şeridi de kumaşın hemen üstünden başlayarak gerdirerek yapıştırıyoruz. Fazlalıkları makas yardımıyla kesiyoruz.


15- Kat kat bu şekilde ilerliyoruz.
16- Yukarı doğru çıkıyoruz.
17- En üstü de geniş bir şerit yardımıyla kapattıktan sonra çerçevemiz tamamlanıyor. Şeritlerin düzgünlüğünü ya da ortada gözüken katları pek umursamayın ne de olsa el emeği, olacak o kadar:)
18- Tek çerçevemiz tamamlandı:)


19- Çerçevemizin altta boş kalan kısımlarına da şeritler yapıştırıyoruz ki bütünlük sağlayalım:)
20- Daha önce şurada yapımından bahsettiğim ki tepeden tırnağa el emeğimdir- kumaş çiçeklerimizden istediğimiz renkte bir taneyi sol üst köşeye tutturuyoruz:)
21- Yakından çekim):
22- Çok şeker oldu:)


23- Diğer çerçevemizi de aynı yöntemle tabir-i caizse yamalamaya başlıyoruz.
24- Bir düz kumaşta diğeri desenli kumaşta nasıl duracak görmenizi istedim bir de bu kumaşa bitiyorum gerçekten. Ucuzluktan Bakırköy Pazarından almıştım vakti zamanında:)
25- Yakından yamalama:)
26- Tırmanışa devam...


27-28- Çerçevemizi tamamlıyoruz.
29-30- Bu çerçevenin de sağ üst köşesine kuvvetli yapıştırıcımızdan sürüyoruz.


31- Yine kumaş çiçeklerimizden beğendiğimiz bir rengi tam ortasından yapıştırıyoruz.
32-33-34- Çerçevemiz hazırdır efendim...

İşte Çerçevelerimizin Son Halleri...
Değişik kullanım amaçlarından birini görüntüledim sizler için...
'Dolap Süsüya da Dolap Tokmağı Süsü :) '


Seviyorum böyle şeyler yapmayı...

SEVGİYLE KALIN :)

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler,

Hasibe ♥️ 

                                                       









You Might Also Like

2 yorum oku / yaz

  1. En güzel kaliteli hd wallpaper 2014 muhteşem resimler paslıyoruz. İnternette resim aramasına son.

    YanıtlaSil
  2. Harika olmuş canım, çok başarılı buldum...

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))