✿ Kitap Elestirisi : Senden Önce Ben : Jojo Moyes ✿

13.5.14

Herkese merhabalar...

Bugün günlerden Salı ve ben bir yorgun iş gününü daha bitirmenin rahatlığı içinde bloguma uzun zamandır yazmadığım kitap eleştirilerimden birini yazmak üzere klavyenin başına oturmuş bulunmaktayım :) Bugün sizlerle bir zamanların epey ünlenmiş romanlarından Jojo Moyes'un Me Before You -Senden Önce Ben adlı kitabını paylaşacağım... Maalesef ben ancak okuma imkanı bulabildiğim için yorumlarım biraz gecikmiş oldu ama yine de belki okumak isteyenlere yardımım dokunur :)
*
Kitabımız Pegasus Yayınları'ndan çıkma ve yaklaşık olarak 369 sayfalık bir roman... Bir aşk romanı:)
*
Kitabımızın kapak tasarımına bakacak olursak; 'beni a'l 'beni al' diye uzaktan bağıran bir şekilde tasarlanmış. Olağanüstü derecede romantik olan kapağımız içindekileri adeta dışına vurur nitelikte... Sanki okuyucuları aşırı derecede romantik ve mutlu bir sonu olan masalımsı bir hikayeye davet eder gibi... Renklere hele de ortadaki pembeye vurulmamak mümkün mü? Eminim tüm kızların gönlünü kazanmıştır :) Arka kapağımızda ise, sizleri nasıl bir hikayeye davet ettiğiyle ilgili açıklayıcı bilgiler yer alıyor... Bana göre sanki bilginin dozu bir tık daha az olmalıydı... Ama açık söylemek gerekirse kitabı merak ettiren ve insanları okumaya teşvik eden bir yazı olduğu da doğrudur. :)
*
Kitabımızın konusuna gelecek olursak; yukarıdaki arka kapak yazısında da görebildiğiniz üzere, zengin ve şımarık Will, korkunç bir kaza sonrası hayata küsmüş bir haldedir... Renkli bir ruhu olan Lou'nun hayatına girmesiyle dengeler değişir...
*
Açık söylemek gerekirse polisiye dışındaki roman türlerine pek ehemmiyet vermem ve okumam da ama son zamanlarda romantik kitapları da okuyorum... Örneğin şu an elimde olan Judith McNaught'un Sana İhtiyacım Var adlı kitabı... :) Son zamanlarda aslına bakarsanız ne bulursam okuyorum:) Her neyse konuyu fazla dağıtmayayım... Aşk kitapları ve romantik kitaplar ilgimi çekmemesine rağmen sırf methinden ve ününden ve gelen olağanüstü güzel yorumlardan sonra kendimi bu kitabı almak zorundaymışım gibi hissettim... O nedenle epey zaman önce yaptığım kitap alışverişi sırasında bu kitabı da almış oldum :) 
*
Evet, herkes okudu, bu kitap epey ünlü, herkes çok güzel ve pozitif yorumlar yaptı ama gel gelelim kitabın bendeki etkisi tam tersi oldu nedense :) Ön yargılı yaklaştığımı düşünmeyin sakın, gayet normal yaklaştım kitaba :) ama belki ağır akış, belki Will'in yaşama karşı isteksizliğinin bana da bulaşmış olma ihtimali belki de o hiç olmadı ama bu dedirten aptal son... Buna neyin sebep olduğunu bilmiyorum ama bir şey(ler) sebep olmuş gibi görünüyor ...
*
Kitaba bir heves başladım, aslına bakarsanız başlangıcı çok iyiydi, kendimi bir anda kitaba adapte edebildim... Sonrasında belki de arka kapak yazılarının tamamının çok büyük beklenti yaratmasından mıdır nedir aradığımı ya da umduğumu bulamadım... Kitapta sadece Will'in ve Lou'nun günlük yaşamı yer aldığından günlük konuşmalar vardı, bu da kitabı sıkıcı kılıyordu... Sayfalar birbiri ardına çevrildi çevrilmesine ama Will'in kaprisleri beni de çileden çıkardı... Üstelik bu kadar beklemişken, o ne biçim bir sondu öyle.? Siz de hiç acıma yok mudur kuzum?
*
senden önce ben, jojo moyes kitapları, kitap özeti, Senden Önce Ben özet, Senden Önce Ben eleştiri,

*
Kitap sonu açısından bakıldığında epey realist bir şekilde bitiyor ama biz kitabı romantik diye almıştık? Okuyuculara her kitabında böyle sürprizler yapacaksa Moyes, ben bir daha okumam arkadaş :)
*
Kitapta bir aşk romanından beklenebilecek çok şey yok aslında... Örneğin, cinsellik ve erotizm, romatik dakikalar... Bu kitapta daha çok aşık olmaya kadarki kısım anlatılıyor... Lou'nun tasvirini daha çok Amelie'ye benzettim ben... Keşke daha özgün bir karakter olsaydı ya da Will kadar belirsiz :)


*
Kitabın sonunu hiç beğenmediğimi söylemem gereksiz olur sanırım... Yorum yazan herkes sonunda çok ağladığını söylemiş ama ben hiç ağlamadım çünkü sonunu hiç beğenmedim... Ve kitaplarda bari olsun mutlu son görmek isterdim... Ama dediğim gibi yazarımız fazlasıyla realist çıktı :(
*
Kitap ortalama bir uzunluğa sahip, ne çok kısa ne de bayacak kadar uzun. Bunu sevdim :) Ve aşk romanlarının klişelerine saplanıp kalmama durumunu da sevdim... Gerçi fakir kız zengin esas oğlan durumu da yoktu değil yani ama yine de bu durum eski Türk filmlerindekiler kadar dramatize edilmemişti... 
*
Kitapta Lou'nun  dünyası rengarenk olarak tasvirlenmiş ve kızımız çok renkli bir kişilik olarak lanse edilmişti... Ama ben bu kadar renkli bir dünya görmek yerine sadece ailevi, kişisel ve maddi problemleri olan renkli giyinmeyi seven bir kız gördüm... Bilemiyorum bence yeterince renkli bir karakter değildi, espri kültürü hiç gelişmemiş gibiydi :)
*

*
Kitap bölümler halinde tasarlanmış ve kimi yerlerde kilit kişilerin bakış açılarından yazılmıştı... Başkalarının bakış açısından bakmak bence çok daha renkli ve geliştirilebilir bir son yakalamakta yardımcı olabilirdi... Serpiştirilen bakış açılarını çok az buldum :(
*
Son olarak Moyes'a bizleri romanlarda dahi olsa mutlu bir son görme zevkinden ve mutluluğundan mahrum bıraktığı için teşekkür ederek yazıma son veriyorum... Eğer romantik bir kitap olsun da ne olursa olsun diyenlerdenseniz, yeni bir yazar keşfetmek istiyorum diyorsanız ya da ben mutlu sonları sevmem ( ! ) diyenlerdenseniz bu kitap tam sizlere göre :) Şu kadarını söyleyeyim ben sadece en sondaki malum şahsın mektubunu okurken çok üzüldüm ve ağlama noktasına geldim bu nedenle ağlak bir roman değil, ağlamayı sevmeyen aşk romanı severlere de bir noktada hitap ediyor yani ):)) Kısacası okunası ama bir o kadar da okunmayası :) Ben mutlu sonları seviyorum...

Kitaba puanım: 3

Umarım hepimizin hikayesi mutlu sonla biter...

Kendinize iyi bakın,

Gülümsemeyi ve her ne olursa olsun omuz silkip geçmeyi unutmayın :))

Sevgiler,

Takipte Kalın 

^.^




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

HC 










You Might Also Like

2 yorum oku / yaz

  1. Her okuduğum yorumda kitabı çok beğendim diyorlardı... İlk defa beğenmeyenini okudum :)

    YanıtlaSil
  2. Bnde sizinle aynı fikirdeyim , okudum ve sonu yüzünden pisman oldum, sevgilerlee:)

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))